Gil Elvgren: O «γκουρού» των pin-up girls

Gil Elvgren: O «γκουρού» των pin-up girls

Σε μία εποχή όπου τα ταμπού ήταν ακόμα ισχυρά, τα pin up girls δίνουν εμπορικές λύσεις στον τομέα της διαφήμισης.

Pin up, μία λέξη που φέρνει αμέσως στο μυαλό μας εικόνες γυναικών σε πόζες λίγο σέξυ και μας πηγαίνει στην δεκαετία του 1950.

Σε μία εποχή όπου τα ταμπού ήταν ακόμα ισχυρά, οι διαφημίσεις για να προκαλέσουν μπορούσαν ναι μεν να αναδείξουν κάποια στοιχεία του γυναικείου σώματος, αλλά χωρίς όμως να φαίνονται ποτέ πολύ πραγματικές. Ο Gil Elvgren ήταν ένας δάσκαλος του είδους. Οι πελάτες του ήταν οι Coca-Cola, Ovaltine, General Electric και o εκδοτικός οίκος Brown & Bigelow και μεταξύ 1930 και 1970 ζωγράφισε πολλές αφίσσες και ημερολόγια με υποδηλωτική παράσταση.

 

 

Ένα πρώτο στάδιο στη δημιουργία του έργου ήταν η σκηνοθεσία της σκηνής και η φωτογράφιση ενός μοντέλου. Τις περισσότερες φορές ήταν η ίδια η σύζυγός του , αλλά και κάποιες ηθοποιοί όπως για παράδειγμα η Κίμ Νόβακ. Τα κριτήρια επιλογής ήταν λίγα και όχι πολύ αυστηρά, αλλά πάντα τα μοντέλα έπρεπε να είναι εκφραστικά.

Ύστερα ζωγράφιζε, χρησιμοποιώντας λαδομπογιές, μία γυναίκα που έχει πρόσωπο δεκαπεντάχρονης και σώμα εικοσάχρονης, υπερβάλλοντας ελαφρώς στο μήκος των ποδιών, στον όγκο των μαλλιών ή και του στήθους. Το συχνότερο, οι πίνακες, ήταν ένας καμβάς 76×61 εκ. Ακολουθούσε το τύπωμα σε χιλιάδες αντίτυπα. Τα πρωτότυπα είναι αποθηκευμένα στα αρχεία της Brown & Bigelow.

Από την φωτογράφο Ήρα Ζαννιδάκη

 

Πρώτη δημοσίευση: peopleandideas.gr


Εκτύπωση   Email