Ανθρώπων έργα

Παρθενία. Γιατί θεωρείται ταμπού στις μέρες μας;

Παρθενία. Γιατί θεωρείται ταμπού στις μέρες μας;

Oi φιλοσοφικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις παλαιότερα όταν η παρθενία αποτελούσε απαραίτητο δείγμα εγκράτειας έως την σημερινή εποχή όπου επικρατεί η εκ διαμέτρου αντίθετη πεποίθηση: η παρθενία έχει ταυτιστεί με τη στέρηση της χαράς της ζωής, θεωρείται κουσούρι και ένας λόγος άξιος ακόμα και για να ντρέπεται κάποιος.

Γραφή και γραφολογία

Γραφή και γραφολογία

Η γραφή είναι ο καθρέφτης της προσωπικότητας.

Θα έχετε όλοι παρατηρήσει πως ο κάθε άνθρωπος γράφει διαφορετικά από έναν άλλο. Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί;  Λοιπόν, θα αρχίσουμε από τα βασικά και σιγά σιγά θα προχωρήσουμε. Θα προτείνω κάθε φορά μία ερώτηση που μου έχουν κάνει κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μου, και θα την απαντώ.

Ο Ζαν Ντεσσές και οι αέρινες δημιουργίες του

Ο Ζαν Ντεσσές και οι αέρινες δημιουργίες του

Διεθνούς φήμης σχεδιαστής μόδας, που κυριάρχησε στον χώρο της υψηλής ραπτικής από το 1937 που άνοιξε τον δικό του οίκο μόδας στο Παρίσι έως τον θάνατό του στην Αθήνα το 1970.

Ο Γιάννης Ντεσσές (Jean Dimitre Verginie Dessès) γεννήθηκε στις 6 Αυγούστου 1904 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου από έλληνες γονείς. Άρχισε να σπουδάζει νομικά, προκειμένου να ακολουθήσει καριέρα στο διπλωματικό σώμα, αλλά δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του, επειδή τον κέρδισε η μόδα. Η αγάπη του για την μόδα είχε φανεί από πολύ νωρίς, σε ηλικία οκτώ ετών, σχεδιάζει ένα φόρεμα για την μητέρα του την οποία λάτρευε. 'Ενα ασπρόμαυρο φόρεμα από λεπτό-σαν γάζας- ύφασμα με έναν τεράστιο μαύρο βελούδινο φιόγκο στην πλάτη.

Εγκαταστάθηκε στο Παρίσι το 1924 και από το 1925 άρχισε να σχεδιάζει για τον οίκο ραπτικής Maison Jane. Το 1937 δημιούργησε το δικό του οίκο ραπτικής, σε ένα τετραώροφο κτίριο στην λεωφόρο George-V, στην καρδιά του Παρισιού. Από το 1937 έως το 1998 ήταν από τους σημαντικότερους οίκους ραπτικής στο Παρίσι και έφτασε να απασχολεί περισσότερους από 200 υπαλλήλους.

 Οι στυλιστικές του εμπνεύσεις ήταν απόρροια των ταξιδιών που έκανε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στην Ελλάδα και την Αίγυπτο. Κατασκεύαζε, κυρίως, πτυχωτές βραδινές τουαλέτες από μουσελίνα και σιφόν (επηρεασμένες από τα αρχαία ελληνικά και αιγυπτιακά ενδύματα), ολοκέντητα φορέματα, σύνολα από φορέματα με εφαρμοστά σακάκια και αέρινες φούστες. Αγαπούσε όλα τα «λεπτά» υφάσματα που τύλιγαν το σώμα και αναδείκνυαν με την υφή τους τις αέρινες δημιουργίες του. Βαθιά ντεκολτέ, μεγάλα ανοίγματα στην πλάτη, τονισμένη μέση, άπειρες πιέτες και συνεχή ντραπαρίσματα, όλα συνέβαλλαν στο να αναδειχθεί η θηλυκότητα του φορέματος. Είχε μια απέχθεια στο μαύρο χρώμα, το οποίο χρησιμοποιούσε ελάχιστα και σε όλη του την καριέρα προτιμούσε τις παλ, ομιχλώδεις αποχρώσεις για τις δημιουργίες του.

Το ταλέντο του Dessès έγκειται στο να δημιουργεί προσωπικά όλα τα φορέματα με εκπληκτική ακρίβεια και ταχύτητα. 'Εκοβε, έντυνε, καρφίτσωνε μόνος του τις δημιουργίες του. Συλλέκτης και λάτρης της τέχνης, μετακόμισε στο Cours d'Albert-Ier στον 10ο όροφο ενός σύγχρονου κτιρίου και εμπιστεύτηκε στον διάσημο Victor H. Grandpierre τη διακόσμηση του διαμερίσματός του, των καταστημάτων του στο Παρίσι και την Αθήνα και τον οίκο μόδας του.

Οι δημιουργίες του ήταν πολύ δημοφιλείς τόσον στις ευρωπαίες γαλαζοαίματες όσον και στις ηθοποιούς και τις διασημότητες της εποχής. Ανάμεσα στις πελάτισσές του ήταν η ελληνική βασιλική οικογένεια, η Πριγκίπισσα Μαργαρίτα που to 1960 στον γάμο της επέλεξε νυφικό σχεδιασμένο από τον Jean Dessès, η Τίνα Ωνάση, η Ρίτα Χέιγουορθ, η Μάρλεν Ντίτριχ, η Μαρία Κάλλας κ.ά. Το 1962 σχεδίασε το νυφικό φόρεμα της πριγκίπισσας Σοφίας των Ελλήνων για τον γάμο της με τον πρίγκιπα  Χουάν Κάρλος, μετέπειτα βασιλιά της Ισπανίας.

Το 1946 δημιούργησε την εταιρία αρωμάτων Jean Dessès. Τα αρώματα με την υπογραφή του ήταν τα Celui de Jean Dessès, Gymkana και Kalispera.Το 1949 προσέλαβε στην εταιρεία του ένα πολλά υποσχόμενο σχεδιαστή, τον Γκι Λαρός. Ανακάλυψη του ήταν επίσης και ο γνωστός μόδιστρος Βαλεντίνο, που δούλεψε μαζί του τη δεκαετία του 1950 και όπως έχει αναφέρει ο ίδιος ήταν σταθμός για την εξέλιξή του.

 Από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 άρχισε σταδιακά να απομακρύνεται από την υψηλή ραπτική και να επικεντρώνεται στο ετοιμοφόρετο ένδυμα (prêt-à-porter), επειδή πίστευε ότι «η υψηλή ραπτική είναι ξεπερασμένη και το πρετ-α-πορτέ είναι το μέλλον». Με αυτό τον σκοπό άρχισε την παραγωγή ετοιμοφόρετων ενδυμάτων (prêt-à-porter) για την αγορά της Αμερικής. Για την προώθηση των μοντέλων του στην αμερικανική αγορά ταξίδευε 2 φορές τον χρόνο στην Αμερική. Ομοίως για την προώθηση του πρετ-α-πορτέ, το 1956 υπέγραψε συμβόλαιο με τις Galeries Lafayette και γίνεται ένας από τους πρώτους σχεδιαστές μόδας που άνοιξε μπουτίκ σε ένα πολυκατάστημα.

 Το 1957 σχεδίασε τις πρώτες στολές της νεοσύστατης Ολυμπιακής Αεροπορίας.

 Το 1963, στα 60 του, λόγω της κακής κατάστασης της υγείας του μετακόμισε οριστικά στην Αθήνα και ασχολήθηκε με τον οίκο ραπτικής που είχε ανοίξει από το 1956 μαζί με τον, διάσημο στην τότε Αθήνα, Οίκο Γουναρικών Σιστοβάρη.

Πέθανε στην Αθήνα στις 2 Αυγούστου 1970, σε ηλικία 66 ετών.

 

Πληροφορίες και φωτογραφίες πήραμε από :

http://www.elegancepedia.com/people/jean-desses-6-august-1904-2-august-1970 

https://el.ozonweb.com/fashion/jean-desses 

Μια ανάλυση - Αγία Μαρίνα Σκυλλούρας

Μια ανάλυση - Αγία Μαρίνα Σκυλλούρας

Πολύ κοντά στο χωριό της Αγίας Ειρήνης, κάπου πιο Ανατολικά, στα όρια Λευκωσίας – Κερύνειας, υπάρχει ένα ιδιαίτερα ξεχωριστό χωριό που λέγεται Αγία Μαρίνα Σκυλλούρας. Και ο λόγος για την ξεχωριστή ταυτότητα του; Οι Μαρωνίτες.

Χώρισε και η Shakira;

Χώρισε και η Shakira;

Τι ανεργία, τι πόλεμοι, τι κρίση, τι πολιτικά και κοινωνικά αδιέξοδα; Η Shakira χώρισε με τον Πικέ και η ξένη showbiz βίωσε ακόμα έναν κεραυνό επάνω στην επιφανειακή της «τελειότητα»!

Ο πολυθρύλητος Τσακιτζής στη λαϊκή παράδοση της Μικράς Ασίας

Ο πολυθρύλητος Τσακιτζής στη λαϊκή παράδοση της Μικράς Ασίας

Ο Τσακιτζής ήταν μυθικός λαϊκός ήρωας Τούρκων και Ελλήνων της Μ. Ασίας, της Αν. Ρωμυλίας και της Πόλης. Ήταν ένας ληστής-αντάρτης (κάτι σαν Ρομπέν των Δασών) που έκλεβε, σκότωνε τους πλούσιους για να βοηθήσει τους φτωχούς και κατατρεγμένους. Οι περιπέτειές του τραγουδήθηκαν στα δημοτικά άσματα της εποχής (19ος-20ος αιώνας) και η ζωή του έγινε βιβλίο, ταινία, λαϊκό ανάγνωσμα σε συνέχειες. Ένας θρύλος!

Μεγάλοι Φαραώ

Μεγάλοι Φαραώ

Ο πιο γνωστός Φαραώ σε ολόκληρη την Αιγυπτιακή ιστορία πρέπει οπωσδήποτε να είναι ο Ραμσής Β’ (1303-1213 π.Χ.), ο οποίος νίκησε τους Χετταίους με τη βοήθεια όλων των λαών της βορείου Συρίας, στη συνέχεια αντιμετώπισε την επανάσταση των Χαναναίων που κράτησε 15 χρόνια αλλά τελικά κατεπνίγη. Με αυτό τον τρόπο κατάφερε να εξασφαλίσει την ειρήνη στη χώρα του ενώ ο ίδιος λέγεται ότι απέκτησε 170 παιδιά!

Ωτορινολαρυγγολογία, ο αγαπημένος μου ιατρικός κλάδος

Ωτορινολαρυγγολογία, ο αγαπημένος μου ιατρικός κλάδος

Αν είχα κλίση στις θετικές επιστήμες και ήμουν καλή στα Μαθηματικά και τη Φυσική, δεν υπήρχε περίπτωση να μη δώσω για Ιατρική στις Πανελλήνιες. Αν γινόμουν ποτέ γιατρός, θα επέλεγα ή τη Γυναικολογία ή την Ωτορινολαρυγγολογία, τους δύο κλάδους που με γοήτευαν περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον.

Omnia mea mecum porto

Omnia mea mecum porto

Μετά το «Κι αυτό θα περάσει» άλλη μια φράση, στα λατινικά αυτή τη φορά, τραβάει την προσοχή μας. «Omnia mea mecum porto», πολύ επίκαιρη στην εποχή μας και σε κάθε εποχή λόγω της ταλαιπωρίας που τραβούν οι πρόσφυγες. 

Μια ανάλυση - Αγία Ειρήνη Κερύνειας, Κύπρος

Μια ανάλυση - Αγία Ειρήνη Κερύνειας

Φεύγοντας μακριά από την Αβγολίδα και την Ανατολική μεριά του νησιού, το ταξίδι μας, μας μεταφέρει στην αντίθετη μεριά της νήσου Κύπρου.

Ιδεοστρόβιλος

Ένα διαδικτυακό περιοδικό που ασχολείται με, επίκαιρα ή μη, θέματα, απόψεις, κείμενα, ιδέες, φωτογραφίες και άλλα πολλά που μας κεντρίζουν το ενδιαφέρον και που θέλουμε να μοιραστούμε με τους αναγνώστες μας.

Θέλετε να γίνετε Συνεργάτης μας;

Ελάτε στην Ομάδα μας

 Στείλτε το άρθρο ή την συνεργασία σας εδώ.

X