Το πρώτο μεταπολεμικό μοτοποδήλατο που σχεδιάστηκε στην Ευρώπη και η ενδιαφέρουσα ιστορία του.
Il Cucciolo – Το Κουτάβι δηλαδή, οφείλει την ονομασία του στον μικρό κινητήρα που έβγαζε παρόμοιο ήχο με τα γρυλλίσματα ενός κουταβιού. Γνώρισε μεγάλη επιτυχία χάρη στον όμορφο σχεδιασμό του που παρέπεμπε σε ένα κομψό και ελαφρύ ποδήλατο. 'Ενα ποδήλατο ενισχυμένο όμως, με ένα κινητήρα μόλις 49cc που το κατέτασσε αυτόματα στην κατηγορία μοτοποδηλάτου. Το μικρό ντεπόζιτο βενζίνας και η ελάχιστη κατανάλωσή του (μόλις ένα λίτρο ανά 80km) ολοκλήρωναν το επιτυχημένο πακέτο. Για τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια της Ιταλίας, με την οικονομία της χώρας κατεστραμμένη, αυτό το "Κουτάβι" ήταν μια οικονομική αλλά συνάμα εύκολη λύση μετακίνησης, αφού μπορούσε να το οδηγήσει κανείς και χωρίς δίπλωμα!
Την αρχική ιδέα είχε ο δικηγόρος Farinelli από το Τορίνο, πόλη στην οποία πρωτοκυκλοφόρησε το μοντέλο το 1944. Σύντομα οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις δυνατότητες του μικρού εργοστασίου που το κατασκεύαζε, έτσι το μοντέλο πουλήθηκε στο εργοστάσιο των αδελφών Ducati που μέχρι τον πόλεμο κατασκεύαζε λυχνίες και πυκνωτές. Η παραγωγή του από την DUCATI ξεκίνησε το 1946 και μέχρι το 1958 που έπαψε να βγαίνει είχαν διατεθεί στην αγορά 400.000 κομμάτια. Μεγάλος αριθμός για τα μέτρα της εποχής!
Για τους αδελφούς Ducati αυτό το μοντέλο υπήρξε και η αρχή της μεταπολεμικής τους ενασχόλησης που οδήγησε στην παραγωγή των περίφημων μοτοσυκλετών μεσαίου και μεγάλου κυβισμού με τις εξαιρετικές επιδόσεις. Η εταιρεία εξακολουθεί και σήμερα να κατέχει δεσπόζουσα θέση στο χώρο της μοτοσυκλέτας με μοντέλα υψηλής τεχνολογίας και εξαιρετικού σχεδιασμού. Ίσως αυτό το τελευταίο να είναι και το μόνο στοιχείο που συνδέει την vintage εκδοχή του κουταβιού με τα υπερσύγχρονα μοντέλα.
Το 2017 ο Tony Prust παρουσίασε το vintage μοτοποδήλατο σε μια εξαιρετική φωτογράφιση του Grand Schwingle για λογαριασμό της Analog Motorcycles .
Πρώτη δημοσίευση: www.peopleandideas.gr
Κείμενο: Μαριάννα Καραβασίλη