Τρεις σκηνές αυτοθυσίας στη μεγάλη οθόνη

Τρεις σκηνές αυτοθυσίας στη μεγάλη οθόνη

Πολλές φορές ο κινηματογράφος, σε σπουδαίες ταινίες, ανέδειξε το μεγαλείο της αυτοθυσίας και απέδειξε τη δύναμη που κρύβει μέσα του ο άνθρωπος!

Η αυτοθυσία, η θυσία δηλαδή του εαυτού μας για την πατρίδα, το συνάνθρωπο ή άλλες θεμελιώδεις αξίες, αποτελεί ένα ύψιστο γνώρισμα για έναν πραγματικά σπουδαίο και ελεύθερο άνθρωπο. Διότι ο άνθρωπος έχει μάθει να παραμερίζει τη δική του ζωή, προκειμένου να σωθεί κάτι άλλο που αγαπάει περισσότερο. Διότι δε θα άντεχε να ξέρει πως ζει και ο άλλος που αγαπάει να χαθεί, ενώ μπορεί να σωθεί. Έστω και με τη δική του θυσία. Και αυτό τον καθιστά έναν άνθρωπο που έχει καταφέρει να ξεπεράσει το φόβο του θανάτου, έχει ξεπεράσει το ένστικτο της αυτοσυντήρησης που του λέει πως πρέπει να συνεχίσει να ζει.

Ο κινηματογράφος σε σπουδαίες ταινίες, ανέδειξε το μεγαλείο της αυτοθυσίας και απέδειξε τη δύναμη που κρύβει μέσα του ο άνθρωπος ο οποίος βάζει τον εαυτό του πιο κάτω, προκειμένου να σωθεί ένας άλλος συνάνθρωπος.

Ας δούμε τρεις από τις πιο συγκλονιστικές στιγμές αυτοθυσίας στη μεγάλη οθόνη:

The Exorcist

  Take me –The exorcist: Ίσως η σπουδαιότερη σκηνή αυτοθυσίας της μεγάλης οθόνης από τη σπουδαιότερη ταινία τρόμου όλων των εποχών. Ο Πατήρ Καρράς, ένας ιερέας που βιώνει περιόδους αμφισβήτησης του Θεού και υποφέρει από ενοχές για το θάνατο της μητέρας του, κάνει εξορκισμό στη Ρήγκαν. Η Ρήγκαν υποφέρει από την εισβολή ενός δαιμονικού πνεύματος στο σώμα της το οποίο την έχει κυριεύσει και της έχει προκαλέσει βίαιες εκρήξεις και αλλαγή προσωπικότητας. Ζητάει από το δαιμονικό πνεύμα να πάρει τον ίδιο, ενώ εκείνο τελικά, εισβάλλει στο σώμα του ίδιου με τη φωνή της μητέρας του. Πριν προλάβει να τον κυριεύσει τελείως και βλάψει το κορίτσι, ο Πατήρ Καρράς σε μία πράξη ακραίας αυτοθυσίας, σπάει το τζάμι και πέφτοντας από όλα τα σκαλιά, σκοτώνεται. Ένας ιερέας που θυσιάστηκε για έναν άνθρωπο, σε ένα από τα κορυφαία αριστουργήματα της μεγάλης οθόνης, ένα αξεπέραστο αριστούργημα σε κάθε του διάσταση.

  Meg saves Hercules: Η συγκεκριμένη παιδική ταινία, δεν ακολούθησε καμία ουσιαστική μεταφορά του πραγματικού Ηρακλή στη μεγάλη οθόνη. Αναφέρθηκε με διαφορετικό τρόπο στον ήρωα Ηρακλή, ο οποίος προσπαθεί να κερδίσει την αγάπη και αποδοχή του πατέρα του, Δία, με σκοπό να ξαναγίνει Θεός. Ο απόλυτος εχθρός του; Ο σκοτεινός Άδης, ο οποίος προσπαθεί να τον εξοντώσει με σκοπό να κυριαρχήσει εκείνος στην ανθρωπότητα. Όπλο στη δόλια επιδίωξή του αυτή, η όμορφη Μεγάρα, η οποία προσπαθεί να κάνει τον Ηρακλή να την ερωτευτεί, με σκοπό να τον παγιδεύσει ο Άδης και να χάσει τη δύναμή του. Στη συνέχεια, η Meg τον ερωτεύεται στα αλήθεια, μη διστάζοντας να θυσιάσει και την ίδια της τη ζωή για εκείνον. Μόνο για λίγο βεβαίως, διότι ο ίδιος ως εν δυνάμει Θεός, θα καταφέρει να την επαναφέρει στη ζωή και να κερδίσει την αθανασία και την αποδοχή από τους θεούς γονείς του. 

 

  Doctor Octopus vs. Spider-man, Spider man 2: Και, τελικά, ο κακός της υπόθεσης που ήθελε να κυριαρχήσει σε όλο τον κόσμο με το Κακό, επέτρεψε ακόμα και την τελευταία του στιγμή, στον καλό του εαυτό να αναδυθεί. Και έτσι χάθηκε, θυσιάζοντας τον εαυτό του για να σωθεί όλη η πόλη από την καταστροφική επιρροή των θανατηφόρων πλοκαμιών του. Ενός επικίνδυνου πειράματος που τα δημιούργησε και  ήταν έτοιμα να καταστρέψουν όλη τη Νέα Υόρκη, απειλώντας όλες τις ανθρώπινες ζωές. Η τριλογία του Raimi είναι  η καλύτερη του είδους και η συγκεκριμένη σκηνή αυτοθυσίας, εξαιρετικά συγκινητική.

Η αυτοθυσία είναι πάντοτε πράξη που συγκεντρώνει διαχρονικά το θαυμασμό, την εκτίμηση και την παγκόσμια συγκίνηση και τιμή. Και οι κινηματογραφικές στιγμές που έδειξαν αυτοθυσία, χαράχθηκαν στη μνήμη ανεξίτηλα..

Κείμενο : Μαρία Σκαμπαρδώνη

 

 


Εκτύπωση   Email