Μιλτιάδης Μαλακάσης (Μεσολόγγι 1869 - Αθήνα 1943)
Όσο μεγαλώνω ερωτεύομαι όλο και πιο πολύ την λογοτεχνία και τους μεγάλους λογοτέχνες. Όσο τα πάθη της δικής μου ζωής καταλαγιάζουν, τόσο ασχολούμαι με τα πάθη που περιγράφουν οι μεγάλοι λογοτέχνες.
Τα οικογενειακά τραπέζια της Κυριακής στο σπίτι της γιαγιάς μου είχαν εκτός από το απαραίτητο κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο, και μήλα ψητά με καρύδια και κανέλλα αλλά το κομμάτι αυτό με άφηνε αδιάφορη, γιατί ήμουν ένα λιγόφαγο, ανόρεχτο παιδί. Η λαιμαργία μου εκδηλωνόταν μετά, στη θέα της παιδικής βιβλιοθήκης του πατέρα μου που είχε μείνει στο πατρικό του σπίτι.
Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε μια κοπέλα που ήταν πολύ πλούσια και πολύ δυστυχισμένη. Την έλεγαν Πηνελόπη και της άρεσε να γράφει. Έγραφε, έγραφε, όλη την ώρα έγραφε στο ημερολόγιό της. Γι’αυτά που έβλεπε μέσα στο σπίτι της, για τη σχέση της με τους γονείς της, με τ’αδέλφια της, για τις παιδικές της αναμνήσεις, για τα συναισθήματά της.
Παραμύθι χωρίς όνομα - Π.Σ. Δέλτα
Κολυμπάω σε μια θάλασσα από βιβλία όλη μου τη ζωή. Κάποια βιβλία είναι αγριεμένα κύματα που με ραπίζουν στο πρόσωπο και με κάνουν να σκεφτώ τα πιο σοβαρά προβλήματα της ύπαρξης. Άλλα είναι ευχάριστα και μου επιτρέπουν να απολαμβάνω τις χαρές της κολύμβησης. Κι άλλα είναι λιμάνια, στα οποία επιστρέφω για να αγκυροβολήσω ξανά και ξανά, να τα παρατηρήσω, να τα μελετήσω με την ησυχία μου.
Γιος πλούσιου γαιοκτήμονα από την Ανδαλουσία, ο Federico García Lorca (1898-1936) αγαπημένος ποιητής και δραματουργός, υπήρξε και μαχητικός αριστερός και ομοφυλόφιλος.
Για ποιά πράγματα μιλάει η Οδύσσεια;
Το πρώτο που απαντάμε όλοι απηχώντας τον Καβάφη, είναι «το ταξίδι».
Έχουν γραφτεί πολλά γι’αυτόν, μελέτες και διατριβές και βιογραφίες, οπότε είναι πιθανόν να μην πω τίποτα πρωτότυπο για τον Παπαδιαμάντη, τον συγγραφέα των πιο ωραίων ελληνικών διηγημάτων.
Μια άναρχη λίστα βιβλίων αστυνομικής λογοτεχνίας παντός καιρού και ένας τίτλος-δάνειο από την ιστορική ατάκα της ταινίας "Τα Κουρέλια Τραγουδάν Ακόμα"!
Ο Αλέξανδρος Μάτσας υπήρξε λογοτέχνης και διπλωμάτης. Αν και κατατάσσεται στην Γενιά του '30 το έργο του διαφοροποιείται αισθητά από αυτήν.