Ωδή σε μια χύτρα ταχύτητος

Ωδή σε μια χύτρα ταχύτητος

Η χύτρα μουΜια σχέση εμπιστοσύνης που οικοδομήθηκε με την πάροδο των χρόνων!

Ανοίγω το ντουλάπι με τις κατσαρόλες και βγάζω για χιλιοστή πεντηκοστή όγδοη φορά την χύτρα ταχύτητος για να μαγειρέψω. Αλήθεια, πόσα χρόνια έχω αυτήν τη χύτρα και πόσα μαγειρέματα να έχω κάνει;

Παντρεύτηκα το 1981, λίγες μέρες μετά τον σεισμό των 6,6 ρίχτερ που είχε ταρακουνήσει για τα καλά την Αθήνα και λίγους μήνες πριν ο Ανδρέας ταρακουνήσει για τα καλά ολόκληρη τη χώρα. Ανάμεσα στα δώρα του γάμου μου - που κατά τη μόδα της εποχής κυμαίνονταν μεταξύ μικρού ασημικού, μεγάλου ασημικού και κρυστάλλινων διακοσμητικών - υπήρχε και μια χύτρα ταχύτητος. Το 1981 η ιστορία με τις χύτρες ταχύτητος ήταν σχετικά πρόσφατη-καμμιά 20σαριά χρόνια- οι ταχύτητες δε της εξάπλωσης των πληροφοριών και των εμπορευμάτων δεν είχαν καμμία σχέση με την σημερινή πραγματικότητα. Να προσθέσω σε αυτά ότι η μητέρα μου, που είχε προμηθευτεί μια από τις πρώτες χύτρες ταχύτητος που είχαν φτάσει στην ελληνική αγορά,  είχε μια άσχημη εμπειρία που την έκανε να μην ξαναχρησιμοποιήσει χύτρα ταχύτητος και να εξοβελίσει την συγκεκριμένη στο ντουλάπι της αποθήκης- γεγονός που με έκανε και μένα επιφυλακτική στη χρήση της.

Οι ρυθμοί της καθημερινής ζωής και το μεγάλωμα της οικογένειας  έφεραν σταδιακά το γαμήλιο δώρο από την αχρηστία στην μερική χρήση και τελικά στην σχεδόν καθημερινή χρησιμοποίησή του. 'Ετσι λοιπόν σ’αυτή την χύτρα ξεκίνησα δειλά τις πρώτες μαγειρικές μου, την ξεφοβήθηκα, την συνήθισα και έκτοτε έχουν μαγειρευτεί εκατοντάδες φορές κρέατα παντός είδους, πουλερικά, σούπες, ρύζια πάσης μορφής, λαδερά και όσπρια σύμφωνα με τις οδηγίες και του πολύτιμου βιβλίου με τις 150 συνταγές που συνόδευε την αρχική συσκευασία. Να μην σας πω ότι μέχρι την εποχή του ίντερνετ  ήταν και το μοναδικό βιβλίο συνταγών που ακολουθούσα και εμπιστευόμουν ( μικρή λεπτομέρεια : οι συνταγές είχαν την υπογραφή της Χρύσας Παραδείση, μεγάλο όνομα στη μαγειρική της τότε εποχής).

Σ’αυτό το διάστημα των σχεδόν 40 χρόνων το κόστος συντήρησης υπήρξε πολύ χαμηλό, χρειάστηκε να επισκευάσω μια φορά το χερούλι του καπακιού, να αλλάξω 5-6 φορές την βαλβίδα και ακόμη λιγότερες το λάστιχο από το καπάκι. Υποθέτω ότι για την εταιρεία κατασκευής είναι μάλλον αντιοικονομικό και ασύμφορο για αυτούς το προϊόν τους να είναι τόσο μεγάλης αντοχής, σε εμένα όμως έχει προσφέρει τέτοιο βαθμό ικανοποίησης από τη χρήση του που έφτασα στο σημείο να γράψω και αυτήν εδώ την μικρή ωδή στην χύτρα ταχύτητος SEB!

 

Κείμενο : Μαριάννα Καραβασίλη


Εκτύπωση   Email