Από την "Διήγησιν συμβάντων της ελληνικής φυλής από τα 1770 έως τα 1836 υπό Θεοδώρου Κολοκοτρώνη", ένα απόσπασμα χαρακτηριστικό της ψυχολογίας του Έλληνα γενικότερα.
Βρίσκομαι στην παραλία. Έχω κλείσει τα μάτια και έχω αφεθεί στους ήχους που με περιτριγυρίζουν. Τα κύματα που σκάνε στην αμμουδιά πραγματικά με ταξιδεύουν. Ο καυτός ήλιος “λούζει” το σώμα μου και τα παιδιά που παίζουν ρακέτες λίγο πιο κάτω χασκογελάνε. Η ζέστη με ωθεί να πιώ λίγο από τον δροσερό καφέ που αγόρασα. Πόσο θα ήθελα να ήμουν σε ένα νησί- μακριά από την καταθλιπτική πρωτεύουσα... Να τριγυρνάω με τα μακριά μου φορέματα στα κοσμοπολίτικα σοκάκια των γραφικών χωριών, να βγάζω φωτογραφίες τα μαγευτικά τοπία!
O Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ο λεγόμενος και Μεγάλος Πόλεμος, σημάδεψε την Ευρώπη.
Μεταφράσαμε ένα απόσπασμα από το ογκώδες βιβλίο «Τραγωδία κι ελπίδα» (Tragedy and hope) του σημαντικού Αμερικανού ιστορικού Carroll Quigley που αναφέρεται στην σύγχρονη παγκόσμια ιστορία.
Διαβάζω την Απολογία του Σωκράτους που έγραψε ο Πλάτων. Η έκδοση που έχω στα χέρια μου είναι του 1975 από τον «Πάπυρο» (μαζί με το αρχαίο κείμενο υπάρχει εισαγωγή, μετάφραση και σημειώσεις του Κ.Αραπόπουλου) και μαθαίνω διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα που με βάζουν σε σκέψεις.
Μια επιστολή του 1823 που κρύβει πικρές αλήθειες για τα πάθη μας. Συντάκτης ο φιλέλληνας Τζον Μπάουριγκ απευθυνόμενος στον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο.
Η συλλογή της βασίλισσας Όλγας, με κούκλες ντυμένες με παραδοσιακές φορεσιές από όλα τα μέρη της Ελλάδος, και η κιβωτός του Λυκείου των Ελληνίδων.
Όλες οι τέχνες μιλάνε στις αισθήσεις και στην ψυχή του ανθρώπου. Καμμιά όμως δεν βγαίνει τόσο ακατέργαστη και χειμαρρώδης, κατ’ευθείαν από την ψυχή όσο η ποίηση.
O Matt Haig ήταν νέο παιδί όταν έμαθε για πρώτη φορά τι σημαίνει βαρειά κατάθλιψη. Φαινομενικά ο Matt τα είχε όλα. Βρισκόταν στην κοσμική Ίμπιζα με τη φίλη του, συνδυάζοντας δουλειά με διακοπές κάτω απ’τον ήλιο της Μεσογείου. Ποιος δεν θα τον ζήλευε; Αλλά ξαφνικά ένοιωσε σαν να είχε πέσει σ’ένα βαθύ σκοτεινό πηγάδι απ’όπου δεν μπορούσε να βγει. Δεν είχε κανέναν απολύτως τρόπο να βγει. Δεν υπήρχε πουθενά ελπίδα, σωτηρία, μια λύση τέλος πάντων. Μόνο θλίψη απέραντη, αδικαιολόγητη και ένας ψυχικός πόνος που δεν περιγράφεται με λόγια. Ως μόνη διέξοδο έβλεπε την αυτοκτονία. Με την βοήθεια της φίλης του που στη συνέχεια έγινε σύζυγός του και με την βοήθεια των γονιών του που τον αγκάλιασαν με αγάπη και κατανόηση, αποφάσισε να παλέψει για να ζήσει. Προτίμησε να μην πάρει φάρμακα. Η εξάρτηση από τα φάρμακα τον τρόμαζε όσο και ο εφιάλτης της κατάθλιψης.
«Σαμουελ Μοντιάνο: Η αποστολή. Από τη Ρόδο στο Άουσβιτς». Μια ζωντανή μαρτυρία-παρακαταθήκη για τις επερχόμενες γενεές.
'Ενα πλατωνικό (;) δημιουργικό τρίγωνο που μπλέκονται οι ζωές ενός επιτυχημένου σκηνοθέτη, μιας διάσημης, avant garde τραγουδίστριας -πρώην μοντέλου και ενός φωτογράφου μόδας.